Uczelinie, gimnazja, przedszkola ...
justinam
Gastarbeiter

Od ilu lat szkoła obowiązkowa dla dziecka?

Postautor: justinam » 12 mar 2009 23:15

Witam Wszystkich!
Mam córeczke w wieku 3 latka i 4 miesiace chce ja teraz wysłać do szkoly, mam pytanie, od ilu lat szkoła jest obowiazkowa i czy jezeli teraz wyśle coreczke do szkoly czy moge zrezygnowac w kazdej chwili w takim wieku dziecka czy to juz jest obowiazkowe tak jak w polsce "zerowka"?? Pytam bo prawdopodobnie, bede musiala wyjechac byc moze na 3 lub 4 miesiace a pozniej bede mieszkac w innym miejscu londynu i znow zechce ja dac do szkoly. I jezeli wyjade na te 4 miesiace czy maz ktory zostanie straci child benefit na coreczke czy przez szkole oni to jakos sprawdzaja? Moze to banalne i glupie pytanie ale jestem kompletnie "zielona" z ich prawem. Prosze o odpowiedz. :oops:

Justynka

kama15
Emigrant

Postautor: kama15 » 13 mar 2009 13:27

Szkola jest obowiazkowa od 5 roku zycia. Z reguly 3-latki ida na 2-3 godziny dziennie do nursery, 4-latki do reception.
ChB przysluguje tylko dzieciom przebywajacym na terenie UK (zmiana zasad byla w zeszlym roku). Nie masz co kombinowac, bo kiedys to wyjdzie, ze nienaleznie byl pobierany i trzeba bedzie zwrocic z dodatkowa oplata i wpisem w papierach o benefit fraud (tu traktuje sie to jak przestepstwo).
A prywatnie, chce Ci sie dzieciaka ciagac od miejsca do miejsca, ledwie sie przyzwyczai do nursery, to wroci do siedzenia w domu, za chwile znow zmiana zasad i rozkladu dnia, dodatkowo nowe miejsce, nowi ludzie dookola.. Po co stresowac malucha, pomysl moze nad zajeciami organizowanymi w tygodniu dla maluchow i rodzicow, typu toddlers group, play group w bibliotece, pobliskim osrodku, szkole, kosciele. Mozliwosci mnostwo.

justinam
Gastarbeiter

Postautor: justinam » 13 mar 2009 17:07