Tematy związane ze zdrowiem, medycyną i sprawami rodzinnymi.
tiger1
Gastarbeiter

Ciąża, a praca

Postautor: tiger1 » 30 maja 2008 19:09

witam! proszę o podpowiedż rodaków,lub kogoś kto wie cos na ten temat ,a mianowicie jestem w 2 miesiacu ciąży pracuję w UK na kontrakcie od 8 miesięcy w jednej z firm która zajmuje sie przetwórstwem z tworzyw sztucznych a mianowicie produkuje wyroby z plastiku jestem zatrudniona jako pakowacz.Moim problemem jest togdyz nie moge pracować tam bo jest to zbyt duże zagrożenie dla mnie i dla dziecka ponieważ tworzywa sztuczne są szkodliwe,jest tam duże zapylenie powietrza,duzo musze sie zginać podnosić produkty około 20 kilo jest to zbyt ryzykowne ,a innego stanowiska nie ma dla mnie w firmie,nie wiem co mam zrobić czy się zwolnic i wrócić do polski,a mąż niech zostanie,czy można pójsc do lekarza i powiedzieć jak wygląda sytuacja,czy lekarz wystawi mi zwolnienie na kilka miesiecy nie wiem jak tutaj wygląda sprawa zwolnienia lekarskiego jak jest płatne,czy pracodawca jak mu powiem że jestem w ciąży może mnie zwolnić czy dostane zasiłek macieżyński jak przed samym porodem wróciłabym do polski urodzić dziecko w polsce?proszę wszystkie mamy lub osoby które to przechodziły juz same lub które cos wiedzą na ten temat o odpowiedż !!! z góry wielkie dzięki!

catisia
Gastarbeiter

Postautor: catisia » 09 cze 2008 01:13

o rany ... z tego co czytalam swego czasu to wyglada to mniej wiecej tak... skoro wiesz ze jestes w ciazy nie musisz ale powinnas powiadoic swojego pracodawce szczegolnie jesli praca wyglada jak wyglada nie moze on cie zwolnic.... ale jest zobowiazany dostosowac stanowisko pracy do faktu ze jestes w ciazy... nie wolno ci dzwigac. a tym bardziej pracowac w szkodliwym srodowisku...