Zakończyłem właśnie kilkugodzinny przegląd stron WWW polskich klinik na wyspach i bezapelacyjnie najlepszą rejestrację pacjentów posiadają kliniki działające w oparciu o platformę iGabinet (
www.igabinet.pl). Przykład - Zielona Przychodnia (
www.green-surgery.com), która posiada wersję zarówno dla polskich, jak i angielskich pacjentów, a z samej strony można wywnioskować, że obsługiwanych języków będzie znacznie więcej.
Nie jestem pewien z jakim skutkiem wykorzystują możliwości tego oprogramowania, ale jedno co od razu rzuca się w oczy, to estetyka przygotowania stron internetowych, która zachęca, aby zajrzeć głębiej.
Zajrzałem zatem i gdy po przejściu na stronę z opisem możliwości iGabinetu, trafiłem na stronę przykładowych realizacji (
www.igabinet.pl/casestudy.html), a następnie opinii ich klientów w Polsce (
www.igabinet.pl/testimonials.html), wiedziałem już o co chodzi.
W skrócie, jest to usługa, za pomocą której firma świadczy pełne usługi informatyczne dla placówki medycznej. IGabinet to właśnie świetne oprogramowanie + utrzymanie + monitoring + darmowe aktualizacje + pomoc i obsługa techniczna. Z tego co widać, bardzo udany pomysł.
Co do samego oprogramowania, to jak sama nazwa wskazuje, umożliwia wielojęzyczną komunikację w sposób całkowicie automatyczny, zatem począwszy od rejestracji pacjentów przez internet, po przypominanie mu o wizytach, zapraszanie na wizyty kontrolne, czy nawet składanie życzeń urodzinowych - wszystko odbywa się automatycznie i w języku pacjenta (np. polskim i angielskim) za pomocą wiadomości e-mail i SMS.
Dla mnie z punktu widzenia pacjenta, jest to świetne rozwiązanie, bo w dowolnej chwili mogę sprawdzić, kiedy mój lekarz znajdzie dla mnie czas i od razu umówić się do niego na wizytę, o której nawet nie muszę pamiętać, bo system sam mi przypomni, a potem sam zaprosi mnie na kontrolę (np. u dentysty). Naprawdę chciałbym wszędzie być obsługiwany w ten sposób. Rewelacja!
Podobno producent planuje wejście na inne rynki europejskie, co bardzo dobrze wróży. Najprawdopodobniej jednak ceny będą analogiczne, tylko w funtach. Mimo to, przykład
Zielonej Przychodni pokazuje, że polskie kliniki mogą skorzystać z iGabinetu już teraz, a do tego podejrzewam, że po znacznie niższej cenie. No więc właściciele - do roboty, bo pacjenci czekają
Pozdrawiam i życzę wszystkim dużo zdrowia
- Marian