Ogólne rozmowy na tematy związane z mieszkaniem w Wielkiej Brytanii. Ogłoszenia mieszkaniowe można znaleźć pod adresem www.londynek.net/accommodation
mart.
Gastarbeiter

Security deposit?

Postautor: mart. » 04 paź 2008 16:47

Mam zamiar wynajac sobie pokoj, gdzies w okolicy Notting Hill zeby miec blisko do pracy. Dalam swoje ogloszenie na gumtree i dostalam kilka ciekawych ofert, np pokoj za £400/month including all bills z en suit, dostalam nawet propozycje one bedroom flat w tej samej cenie. i tutaj pojawia sie moja watpliwosc, zeby zobaczyc pokoj/mieszkanie chca ode mnie £300 deposit jeszcze zanim przyjde ogladnac (mam sie skontaktowac z prawnikiem landlorda i zaplacic deposit) Z jednej strony mysle sobie ze tak niska cene da sie czesciowo wyjasnic faktem ze jestem full time student wiec jezeli bede mieszkac sama to moje dwelling bedzie excempt wiec odpada council tax, ale z drugiej strony to chyba too good to be true. Dostalam na maila zdjecia, wszsytko wyglada super, ale sie zastanawiam gdzie jest trick.
Koniecznosc zaplaty depozytu motywuja tym ze chca uniknac time wasters i chca dowodu ze mysle powaznie o wynajeciu pokoju/mieszkania.
Wklejam czesc korespondencji miedzy mna a potencjalna landlady (dotyczy pokoju):

Hello,

Thanks for your swift response. Yes, you can come anything to see that apartment but due to what as just happened to my lawyer concerning a potencial tenant asking him to stay the his apartment for 3month before paying for the apartment rent, My lawyer advise me to see a prove coming to show any tenant my apartment because there are many people trying to waist time on here.

I hope you understand the process, though i have seen sign of serious in you but i have to follow the procedure.

Concerning the price, £400 per month all bills inclusive

I await to hear from you.

Poprosilam o czas do wtorku gdyz musze sie w tej sprawie skonsultowac (opdowiedzialam ze dla mnie liczy sie kolejnosc ogladam-->podoba sie-->place)

Czy taka kolej rzeczy to normalna sprawa?
Z gory dziekuje za wyjasnienia

AnkaMAk

Postautor: AnkaMAk » 04 paź 2008 17:14

niezle maslo maslane, z ktorego nic nie wynika. ten list kompletnie nie ma sensu, chyba ze cos pochrzanilas przepisujac.
do rzeczy - nie, zadanie depozytu ZANIM zobaczysz mieszkanie nie jest normalne. co najwyzej mozesz sie umowic na obejrzenie i wtedy od razu zaplacic depozyt, za pokwitowaniem rzecz jasna. time wasters? no to jest interes landlorda, zeby pokazac jak najwiekszej liczbie ludzi, wieksze prawdopodobienstwo, ze ktos sie zdecyduje.

na Twoim miejscu, dalabym sobie spokoj. cos jest z ta landlady nie tak...

Usercostam
Rezydent

Postautor: Usercostam » 04 paź 2008 17:14

Typowy scam. Olej to.

mart.
Gastarbeiter

Postautor: mart. » 04 paź 2008 17:30

dzieki za odpowiedz, maila dostalam w takiej wlasnie formie (kopiuj+wklej)

MarcFloyd
Rezydent

Postautor: MarcFloyd » 04 paź 2008 17:45

potencial tenant asking him to stay the his apartment for 3month before paying for the apartment
:?: :?: :?:

Mart, to nie ma za bardzo sensu, nie wynika tez z tego ze masz zaplacic przed ogladaniem. Jesli nic nie pokreciles i tak rzeczywiscie jest to absolutnie nic nie plac. Placisz depozyt kiedy zdecydujesz sie wziac mieszkanie a nie przed!.

Typowy scam. Olej to.

Nie "olej" tylko jesli to scam to dawaj tu numer telefonu i wiecej szczegolow zeby ostrzec czytajacych.

ps:

http://londynek.net/czytelnia/article?j ... &cat_id=48

Usercostam
Rezydent

Postautor: Usercostam » 04 paź 2008 20:58

To nawet po angielsku nie jest ;)

No a w sumie mozna zglosic na policje czy cos, tylko nie wiem czy to ma sens, bo wedlug mnie to nic nie zrobia bo nie ma tutaj przestepstwa.
Mozna umiescic to na jakiejs stronie ktora ostrzega przed takimi rzeczami, tylko pewnie autor ogloszenia moglby podac do sadu (o ile nikogo jeszcze nie oszukal).

mart.
Gastarbeiter

Postautor: mart. » 05 paź 2008 12:35

olewam to zdecydowanie, nic nie pokrecilam, wkleilam tylko jedna czesc z dwudziesto mailowej konwersacji z ta landlady, zdeycodwalam sie zapytac na forum, gdyz jest to juz druga osoba oferujaca taki uklad spraw, pierwszy potencjalny landlord zarzadal ode mnie jeszcze zebym zdjela ogloszenie z gumtree ze szukam lokum gdzy chce byc 100% sure ze jestem serious about the apartment, ale mu odpisalam ze sie musze skontaktowac z prawnikiem w tej sprawie i juz nic nie odpisal.
Tak sie tylko chcialam upewnic ze to jakas podpucha poniewaz przez chwile nawet pomyslalam ze moze o czyms nie wiem.
dzieki za posty i pozdrawiam
mart.

mart.
Gastarbeiter

Postautor: mart. » 05 paź 2008 12:40

Marc, wlasnie przeczytalam ten artukul co zlinkowales. Landlord number one chcial mi pojsc na reke i tez zaproponowal ten sam myk z Western Union :evil:

MarcFloyd
Rezydent

Postautor: MarcFloyd » 05 paź 2008 13:01

Uhm. Dlatego wlasnie wazna jest kolejnosc :)

Prosze podaj dane nieuczciwych "landlordow" - numery telefonowi, adresy e-mail i imiona jakimi sie posluguja. Jest to dbre ostrzezenie dla innych.

zosiasamosia
Gastarbeiter

Postautor: zosiasamosia » 09 paź 2008 16:53

Ale to nie sa nieuczciwi landlordzi, to sa zwyczajni oszusci, ktorzy nie maja nic do zaoferowania poza odchudzeniem portfela. Imion moga miec wiele i jakie chca dla danego klienta.

Mozna powiedziec, ze jest teraz niezly zalew ze strony tych oszustow. Zasada jest jedna, nie placic zadnych pieniedzy obcej osobie za nieistniejaca usluge. Mieszkanie/pokoj idzie sie obejrzec i dopiero potem podpisuje sie umowe i placi.

Podobne ouszstwa maja miejsce przy sprzedazy przedmiotow przez rozne strony. Przekonuja, zeby wyslac im cos do Nigerii lub innego kraju, bo im bardzo zalezy, bo to np prezent dla meza/zony itp.

mart.
Gastarbeiter

Postautor: mart. » 09 paź 2008 19:56

Dokladnie o to chodzi ze podanie jednego nazwiska i maila nic nie zmieni, osobiscie dostalam 3 propozycje super mieszkania z 3 roznych adresow, ale wszsytkie je laczyla jadna formula:

Wklejam fragmenty roznych konwersacji:

Hello,
The flat is available, flat viewing is also recommended, but due to the rules and regulation apply to all flat renters, that security deposit must be confirmed before handle the flat keys over to our co tenant and even before the viewing will be commence, many of our customers will call us for flat viewing and promise to rent the flat after many days and some months conversation via on phone and internet, they later jeopardize the deal, the wastage of airline ticket for traveling over and over and lost of time on internet including calling card applying, all this wastage make us decided to clame security deposit in advance and if you re not pleased with the flat after viewing. your money will be refund back to you immediately, this will stand as a prove and little commitment to us that we are dealing with honest customer, so without this security deposit be paid and confirm we can not proceed with any form of customers, casher checks or money order and bank transfer is not legalized for security deposit refundable payment, but is acceptable for your flat monthly payment for the period of days, months or years you are willing to spend in the flat, if you agree with this rule get back to me as soon as possible so i can book for the flight ticket after the deposit has be confirmed. thanks for your co operation i will be looking forward to read from you soonest.

Hello,
Well i am satisffied with what you write.....so when can you make the deposit,so that i will be very sure that you are really serious in renting the flat and also i can get the flat reserve for you ,and i want you to do something special for me just for you to be sure about the flat you want to rent,i want you to end your advart in gumtree also,so i will be waiting to hear from you soon.

Hi,
I really understand what you are talking about......talking about,but
if i may ask you,do you have any trusted friends or relative that you
can send at list a month rent and deposit payment of the rent ,to his
or her name,through western union money transfer,so that i can be very
sure that you are really serious and capable of renting the flat,after
showing me the prove,i can then be 100% sure of you and i can orgnise
the viewing of the flat as soon as possible,then after the viewing you
like to live in the flat as it is in the picture ,then you can go and
collect the money back and pay me in cash and sign all the necesarry
document withmy lawyer presence there,also i want you to have it in
mind that i am looking for a serious,tidy tenant that can take good
care of the flat....so nice hearing from you soon.

Hiiiii
Thanks for the mail and interest,you cant be allowed to view my apartment if you dont secure it without first paying the security deposit.
You have nothing to worry about as i can even send you a scanned copy of my ID for verification by you so you would know who i am...
Why we stopped allowing viewers is because some people do come to the apartment and steal away flatmates properties in the apartment.
Hope you understand me.
Cheers

More so, i just wanna bring it to your notice that there a lot of people here in looking for vacant space but they are not finding it easy cos of the voluminous people looking for Flat/room. so they grab any vacancy they see...there are ways you can make a reservation for the vacant space if you want me to hold the flat down for you and if you also want me to erase the advert online meaning to make it unavailable for people.
So let me know your opinion asap.

Wszystkie mieszkania sa w atrakcyjnej lokalizacji i mniej wiecej za £400/month (zalezy jaka cene sie sprecyzuje w swoim ogloszeniu ze sie szuka lokum).
Jesli ktos chcialby sie zabawic w Straznika Texasu i ma na zbyciu pare stowek to wystarczy puscic ogloszenie na gumtree w ciagu 3 dni conajmniej 3 oferty nie do odrzucenia gwarantowane.

pozdrawiam,
mart.

Wróć do „Mieszkanie”