Witam.
Może już uporałeś się z problemami, ale nie zaszkodzi rzucić małym helpem
Być może ktoś inny skorzysta.
ad1) Możesz sprobować ręcznie skonfigurować parametry modemu. Ja używałem starszego modelu BT (Voyager 220V), kiedy padł mój Sagem od Tiscali. Łączysz się z modemem poprzez protokół www. Jak to zrobic?
Podpinasz modem do kompa i czekasz aż DHCP przydzieli Ci adres.
Masz XP, więc klikasz w połączenie sieciowe -> właściwości -> obsługa i patrzysz jakie jest IP bramy. W przeglądarce www wpisujesz w/w adres, np
http://192.168.1.1 i wpisujesz w settings parametry konfiguracyjne dla aktualnego providera. Klikasz save & restart, gotowe.
W wielu przypadkach "blokada" polega na domyślnym skonfigurowaniu routera pod dialup danego providera.
W przypadku blokady software`owej, czyli modyfikowanego oprogramowania routera, możesz wgrać nowy, defaultowy software. Nierzadko znajdziesz takowy na stronie producenta.
ad2) Symptomy sugerują infekcję. Możesz użyc programu AdAware firmy Lavasoft i dodatkowo triala AVG Anti-Spyware w celu przeskanowania kompa.
www.lavasoftusa.com
http://www.avg.pl/produkt/pokaz/16/avg_ ... _free.html
Najpierw sugerowałbym wyczyszczenie kosza, katalogów Temporary Internet Files i Temp. Prawdopodobnie nie da się wszystkiego usunąc, ale to nie problem. Następnie restartujemy komputer i uruchamiamy w trybie awaryjnym z obsługą sieci.
Wyłączamy usługę przywracania systemu (ważne!).
Używamy AdAware i AVG do przeskanowania kompa, później można skorzystac z pomocy skanerów online.
Polecam
http://skaner.mks.com.pl
oraz
http://www.pandasoftware.com/activescan ... ncipal.htm
Powinno pomóc w 90% wypadków.
Po restarcie, dla pewności można użyc narzędzia HijackThis i przyjrzeć się procesom jakie są w użyciu.
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2& ... This+2.0.2
W razie gdybyś miał problemy z usunięciem niektórych uciążliwych parszywców, daj znać na PW.