O wszystkim na tematy prawne
omega111
Gastarbeiter
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2008 13:19

Bezprawny direct debit?

Postautor: omega111 » 12 sty 2009 23:12

od roku mam podpisana umowe z virgin broadband za 17 poundow / miesiecznie, ustalilam direct debit z mojego konta kredytowego, 2 miesiace temu przeprowadzalam sie do nowego mieszkania zglosilam na coustumer service zmiane adresu powiedzieli ze mam zadzwonic jeszcze raz jak BT (bo tam mam linie tel)przeniesie moj tel na nowy adres i wtedy mam im podac nowy nr tel. to internet bede miala w ciagu 2 tyg tak tez zrobilam. wszystko bylo ok do 5 stycznia kiedy to okazalo sie ze z mojego "normalnego" konta zostalo pobrane 197 poundow przez virgin, co spowodowalo ze przekroczylam o/draft limit o ponad 100 poundow za co musialam zaplacic kare (50 poundow), zadzwonilam do virgin a oni powiedzieli ze to byla kara za zerwanie z nimi umowy. nie wystarczylo tlumaczenie ze tylko zmienialam adres i ze nadal jestem z virgin!! nie rozumiem jak mogli bez powiadomienia mnie wziasc pieniadze z mojego konta!! czy jest jakis sposob na odzyskanie moich pieniedzy?? i czy moge obciazyc ich tez za kare ktora musialam poniesc jak i rowniez dzwoniac do nich rachunek tel wyniosl mnie ok 30 poundow bo jak sami wiecie dodzwonic sie do costumer service nie jest latwo jak i rowniez pogadac z kims kompetentnym. w banku niestety nie otrzymalam zadnej pomocy :(w sumie stracilam na tym ok 280 poundow :(:(

czy ktos wie co moge zrobic?? :(

angik
Posty: 0
Rejestracja: 21 sty 2009 05:30

Postautor: angik » 13 sty 2009 06:52

Tak, ta firma ma jakies dziwne zasady. Ja podpisywalam umowe na internet za L10. Od pazdziernika pobieraja mi z konta L18. Jak tam dzwonilam to mi facet powiedzial ze promocja byla przez rok i tyle, teraz sie zaczal drugi i stawka jest taka. Szkoda ze nie powiedzieli na poczatku. Znajoma tez sie z nimi wyklocala bo nie miala neta z powodu zapchanej studzienki, obiecywali za tydzien, za dwa i tak sie ciagnelo. Po dwoch miesiacach jak kolejny raz nie podlaczyli netu to zadzwonila tam , wrzeszczala do tej sluchawki ( slyszalam to ) , ze sa g..... firma i ze powie o tym wszystkim swoim znajomym . Na drugi dzien miala neta. Moze sprobuj jej metody i potrzasnij nimi. :D

Artur79
Rezydent
Posty: 2318
Rejestracja: 30 sie 2007 09:41

Postautor: Artur79 » 13 sty 2009 10:51

pamietaj ze direct debit mozesz w kazdej chwili zamknac, to nie jest tak ze podpisujac direct debit zobowiazujesz sie do placenia, ty im tylko dajesz mozliwosc pobierania kasy samemu z twojego konta.

omega111
Gastarbeiter
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2008 13:19

Postautor: omega111 » 13 sty 2009 12:10

direct debit wiem ze moge zatrzymac ale tu chodzi o te L200 na ktore nie ustalalam zadnego direct debitu :/ teraz i tak za pozno zeby to zatrzymac bo kasa zeszla z mojego konta

czy jest jakis sposob na odzyskanie tych pieniedzy??

veda
Emigrant
Posty: 159
Rejestracja: 15 lis 2008 22:17

Postautor: veda » 13 sty 2009 17:18

na pewno nie zalatwisz tego telefonicznie z customer service. Skontaktu sie z menagerem regionu i naciskaj na spotkanie. Tylko tak na poczatku moze cos uzyskasz..powodzenia

omega111
Gastarbeiter
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2008 13:19

Postautor: omega111 » 13 sty 2009 22:54

a kto to jest menager regionu i jak moge sie z nim skontaktowac??

pharao
Emigrant
Posty: 108
Rejestracja: 22 gru 2008 13:01

Postautor: pharao » 16 sty 2009 17:09

Zgłoś się do swojego banku, pokaż podpisany direct debit i powiedz im, że Virgin ściągnęło kwotę na którą Ty się nie zgadzałaś. Poproś ich o cofnięcie (ale może być już za późno) tego przelewu, zwrócenie za karę i wyprostowanie konta (na pewno jest już tam jakaś wzmianka, że jesteś be).

Z Virginem załatwiaj oddzielnie.

omega111
Gastarbeiter
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2008 13:19

Postautor: omega111 » 19 sty 2009 22:56

bank ma to gdzies ;/ nie interesuje ich dlaczego zeszlam po nizej zera - zeszlam i to moj problem.
a virgin mowil 2,5 tyg temu ze w ciagu 2 tyg wysla mi czek zadzwonilam bo czeku nie ma a oni na to ze dopiero sie za to zabieraja i czek bede miala za 3 tyg :/

veda
Emigrant
Posty: 159
Rejestracja: 15 lis 2008 22:17

Postautor: veda » 19 sty 2009 23:27

omega111 probuj umowic sie na spotkanie z kims z customer care- na poczatek.

02079092100 ; 02072995000

http://www.virginmedia.com/customers/co ... edback.php

pisz skarge, nie oszczedzaj ich.

ja mialam z nimi podobna sprawe. Troche to trwalo ale udalo mi sie umowic na spotkanie i czek dostalam po kilku dniach.
Sprobuj ..na pewno Ci sie uda.
Powodzenia

omega111
Gastarbeiter
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2008 13:19

Postautor: omega111 » 19 sty 2009 23:53

tak tez zrobie wielkie dzieki :)

Babcia Jadzia
Emigrant
Posty: 427
Rejestracja: 07 sty 2009 19:35

Postautor: Babcia Jadzia » 20 sty 2009 01:04

A ja proponuje skontaktowac sie z Consumer Direct:

http://www.consumerdirect.gov.uk/

POdpisujac zgode na Direct Debit zgodziles sie zeby sciagali z konta pieniedze ktore wierza i=jestes im winien - kwota nie jest stala wiec moga sobei wziasc 200 czy 20000.

Stala kwota bylaby jezeli mialbys Standing Order - wtedy moga wziasc tyle ile podpisales w umowie.

Argument zeby do banku bo wzieli wiecej niz mieli wziasc jest bez podstaw w przypadku Direct Debit, nie marnuj czasu.

Skontaktuj sie z Consumer Direct - napewno pomoga.

pharao
Emigrant
Posty: 108
Rejestracja: 22 gru 2008 13:01

Postautor: pharao » 22 sty 2009 13:30

bank ma to gdzies ;/ nie interesuje ich dlaczego zeszlam po nizej zera

Bank nie może mieć oficjalnie to gdzieś, bo w końcu popsuli ci credit rating. Napisz pismo do managera banku i zobacz wtedy co ci odpiszą.

gherbid
Rezydent
Posty: 1506
Rejestracja: 16 kwie 2008 19:18

Postautor: gherbid » 22 sty 2009 21:34

Nie bank popsuł credit rating, tylko druga strona z umowy, co jasno wynika w pierwszego postu. Bankowi nic tu nie można zarzucić.

omega111
Gastarbeiter
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2008 13:19

Postautor: omega111 » 25 sty 2009 22:37

ostatecznie nie dzwonilam do zadnych costumer care ale wzielam sprawy w swoje rece i chodzilam do banku do skutku az pozwolili mi gadac z kims kompetentnym i wiec tak - kare za przekroczenie OD mi zniesli jak rowniez wyjasnili ze ta jedna wpadka ( od roku mam konto i nigdy nie przekroczylam 0") nie psuje mi credit history, wiec (poniewaz wyjasnilam co sie stalo) moge sie tym nie przejmowac...
a virgin oddalo mi kase po tym jak zagrozilam im sadem... czek przyszedl wczoraj :)

Babcia Jadzia
Emigrant
Posty: 427
Rejestracja: 07 sty 2009 19:35

Postautor: Babcia Jadzia » 25 sty 2009 23:00

Gratulacje - wiec oddali co nie powinni byli wziasc ale.. ja bym sie dalwj klocila o odszkodowanie za stres :wink:

Consumer Direct - link powyzej


Wróć do „Prawo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 16 gości