O wszystkim na tematy prawne
user844588
Gastarbeiter

Tax return self-employed?

Postautor: user844588 » 10 wrz 2008 20:38

Witam.

Jestem kierowca Tira.W roku podatkowym 2007/2008 przez pewien czas pracowalem jako self-employed a pozniej bylem juz normalnie zatrudniony przez agencje pracy.
Moje pytanie to:

1)Czy przy wypelnianiu Tax return za rok 2007/2008 moge odliczyc sobie w ten sam sposob jak w przypadku normalnego zatrudnienia koszty paliwa tj 0,40 p/mile za okres w ktorym bylem samo zatrudniony , czy moge tylko uzyc rachunkow za bezyne jako expensess za ten okres.

2)Czy należa mi sie jakies odliczenia z tytulu tzw.Diety ? stalych dziennych kosztow jakie ponosilem na wyzywienie i pranie za okres w ktorym bylem samo zatrudnony.Czy za okres zatrudnienia przez agencje rowniez moge odliczyc sobie koszty zwiazane z wyzywieniem i praniem ? czy sa to stale dzienne koszty czy moze potrzebne sa rachunki?

3)Jaki procent kosztow za telefon oraz mieszkanie mozna uznac za firmowy.

Dziekuje za odpowiedz :)

evolvi
Gastarbeiter

Re: Tax return self-employed

Postautor: evolvi » 12 wrz 2008 16:02

OD 1) Rachunki za samochod rozlicza sie na dwa spsoby:Pierwszy to prowadzenie ksiazeczke z zapisanymi trasami ktore trzeba bylo wykonac w ramach prowadzonej dzialnosci . Wtedy za kazda mile liczysz .040 p/m i ten koszt wpisujesz do vehilce exp . Drugim spsobem jest policzenie rachunkow za paliwo ,za naprawy , za ubezpieczeniem i wszelkie koszta zwiazane z samochedm i odlczenie procentu z calego mileage ktory wykonales w danym okresie w celeach prywatnych . Czyli ze jezeli przejechales 100 mil z czego 20 prywatnie to 80% ze wszystkich kosztow na samochod wpisujesz do veh exp. Nie mozesz w jednym okresie rozliczeniowym uzywac obu sosobow !