Strona 1 z 1

Problem z Npower

: 02 cze 2008 16:10
autor: user1828647
Bardzo proszę o podpowiedź jak mogę rozwiązać problem z dostawcą gazu i energii firmą Npower. Oto nasz problem.

W styczniu tego roku wraz ze znajomymi wynajęliśmy dom. Wybraliśmy firmę Scottish Power na naszego dostawcę gazu i energii, oni poprosili nas o Gas Supply Number (MPRN). Na początku nie wiedzieliśmy kto był dostawcą energii do tego domu,bo dom stał pusty przez kilka miesięcy, aż któregoś dnia otrzymaliśmy rachunek z Npower zaadresowany THE OCCUPIER, oddaliśmy go Landlordowi. W między czasie dostaliśmy rachunek za prąd od naszego dostawcy, ale aplikacja o gaz została zatrzymana, bo nie dostarczyliśmy GSN (MPRN), ale nie z naszej winy tylko po wielu telefonach do firmy Npower o numer, którego potrzebowaliśmy nie udało nam się go otrzymać. Tłumaczyliśmy na Npower Customer Service, że nie chcemy podpisywać umowy z nimi, bo mamy swojego dostawcę. Przyjęli zgłoszenie i poprosili o imię i nazwisko, żeby odesłać numer MPRN listownie. Jak się okazało, dostaliśmy pismo, że automatycznie jesteśmy ich klientami, a numer i tak nie podali. Najśmieszniejsze jest to, że takie samo pismo jak my dostał nasz współlokator, który wogóle do nich nie dzwonił. Skąd mieli jego dane nie mamy do tej pory pojęcia. Po jakimś czasie dostaliśmy rachunek z ponagleniem za prąd z Npower za okres, w któym nie mieszkaliśmy pod tym adresem oraz pismo, że odcinają prąd. Na szczęście tego nie zrobili. Kolega napisał pismo do nich w tej sprawie, ale w odpowiedzi dostalismy kolejny rachunek tym razem za gaz i to wzięty chyba ' z kosmosu", bo nikt nie był spisać stanu licznika. Z rachunku wynika, że za 2 miesiące zużyliśmy gazu więcej niż faktycznie mamy zuzyte za 4 miesiące i termin zapłaty 6 dni!!!. Z tą firmą nie ma kompletnie żadnego kontaktu, telefonicznie nic nie można załatwić, listy nie wiem czy docierają do nich, bo adresem jest tylko skrzynka pocztowa.
Słyszałam, że z tą firmą wielu ludzi ma problemy, proszę o podpowiedź jak mozna ten problem rozwiązać, gdzie można złożyć skargę na działalność takich firm?

Pozdrawiam
Marta

: 03 cze 2008 01:07
autor: jacklawyer
Jesli chodzi o gaz i electric to zmiana providera odbywa sie tak, ze kontaktujesz sie z wybrana firma i zglaszasz ze chcesz byc ich klientem (najcz przez telefon zrobia z Toba 'verbal contract' - wszystkie dane potrzebne masz na rachunku). Teraz NOWY PROVIDER SAM (na twoje zlecenie) PRZENIESIE TWOJE KONTO DO SWOJEJ FIRMY. W ten sposob zabierze cie z NPOWER. I NPOWER nie ma nic do gadania. NPOWER musi ci wyslac 'final bill' i podac cale rozliczenie. Najwazniejsze sa 'OMR' (opening meter readings na poczatku i 'CMR' (closing meter readings) czyli stan otwarcia i zamkniecia licznika/ jesli NPOWER naliczyl za duzo bedzie musial oddac. I na przyszlosc ... juz wiecej do nich nie dzwon... Na zabawy w sady szkoda czasu.

Aha - jesli nie pamietasz jaki byl stan licznika (jednostki) w momencie gdy NPOWER przejal twoj 'supply' zerknij na ostatni rachunek zamkniecia (CMR) poprzedniego providera - CMR poprz firmy bedzie jednoczesnie OMR NPWOER i analogicznie zamkniecie rachunku w NPOWER.

: 03 cze 2008 17:11
autor: user1828647
Dziękuję za odpowiedź, chciałam tylko nadmienić, że zaraz po wprowadzeniu się do nowego domu skontaktowaliśmy się ze Scottish Power, że chcemy byc ich klientami problemy pojawiły się w chwili dostarczenia donich Gas Supply Number, bo Npower ich nam nie podało, więc Scottish zastopował nam aplikację dot. gazu, teraz zdobyliśmy ten numer przy pomocy Landlorda i podaliśmy im go parę dni temu. Ja natomiast spisuję liczniki od dnia, w którym się wprowadziłam co miesiąc za gaz i za elektryczność.

Z tego co słyszałam w angielskiej tv to nie jestem jedyna, ktróra ma problemy z Npower :((

Pozdrawiam