O wszystkim na tematy prawne
mb
Gastarbeiter
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2007 18:19

Większa wpłata na konto?

Postautor: mb » 10 kwie 2008 08:28

Kupujemy dom i rodzice z Polski postanowili nam troche pomoc. Klopot jednak w tym jak bank zareaguje gdy przyjdziemy wplacic sume powyzej 10 tys. funtow. Czy ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii? Czy musimy sie gdzies spowiadac ze zrodla tych pieniedzy i placic od nich podatek? Z gory dziekuje.

rbiegala
Gastarbeiter
Posty: 78
Rejestracja: 26 mar 2008 09:26

Postautor: rbiegala » 10 kwie 2008 13:56

Oj... Na pewno bank zareaguje. Na penwo.
Kazdy bank nawet kantor ma obowiazek reagowac na taka kwote. Kazda kwota powyzej 10,000 euro jest zglaszana do urzedu skarbowego w Polsce.
Oczywiscie trzeba udowodnic ze sie zarobilo te pieniadze. Jesli sie tego nie zrobi to trzeba bedzie zaplacic od tego podatek. Jest jeden sposob :) na to by nie placic podatku. Moze nie bede o tym pisal. Jest to branza z ktorej urzad skarbowy w Polsce nie pobiera podatkow. Ale to nie jest najlepsze wyjscie. Jesli legalnie pracowaliscie w UK, to wyslijcie do Polski jakies dowody zarobkow stad.

Tylko ze nie wiem czemu pisalem ze wysylacie kase do Polski.

Jesli tutaj bedziecie wplacac to na pewno tez beda sprawdzac. Ta granica to jest dla calej UE. Chodzi o ustawe o praniu pieniedzy.
Najlepiej zrobcie jakies potwierdzenie ze dostaliscie darowizne. Najlepiej jeszcze dokument niech bedzie podpisany notarialnie. Bedzie bardziej wiarygodny. Tylko ze jesli idziecie wplacac to beda sie pytac jak ta kasa przyjechala tu. Bo kazdy moze przewozic maksymalnie 10,000 euro. Ale jakby dwie osoby jechaly to moga przewiezc tyle i jest wszystko legalnie.

Zycze powodzenia w zakupie domku

Pozdrawiam
Robert

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 10 kwie 2008 14:06

idz do banku 5 dni z rzedu, za kazdym razem do innego oddzialu i wplac i sie nikt nie przyczepi - najlatwiejsze rozwiazania sa najtrudniejsze?

ps. jesli macie z zona/partnerka odzielne konta to wplacaj raz tu raz tu

rbiegala
Gastarbeiter
Posty: 78
Rejestracja: 26 mar 2008 09:26

Postautor: rbiegala » 10 kwie 2008 17:56

To beda zwiekszone wplywy na konto. Jesli beda wplacac na jedno konto. No moze na dwa.
Jakby tak mozna bylo wplacac 10000 na jedno konto w roznych oddzialach i nikt by tego nie zauwazyl, to firmy piorace pieniadze by tak robily.

Przeciez oni od razu zauwaza ze zostaly zwiekszone obroty na koncie.

Skoro pieniadze sa pozyczone lub darowane to pewnie wczesniej nie bylo takich obrotow i teraz nagle sa wieksze. To nie bedzie wygladalo czysto.

Najlepiej isc do banku i powiedziec o co chodzi. Najlepiej umowic sie na spotkanie z managerem swojego oddzialu, bo obsluga klienta nie bedzie wogole wiedziala o co chodzi. I on wszystko wyjasni. A obsluga bedzie pytala sie wszystkich innych a inni tez nie beda pewni. W oddzialach managerowie tylko decyduja.
A jesli sie spytacie i powiecie ze chcecie wplacic pieniadze to on na pewno sie ucieszy. I z pewnoscia rozwieje watpliwosci.

Pozdrawiam
Robert

user1266835
Gastarbeiter
Posty: 42
Rejestracja: 19 paź 2007 13:52

Postautor: user1266835 » 11 kwie 2008 01:01

ale kombinujecie, jakby to byly jakies lewe pieniadze co najmniej :lol:

wplacasz kase do banku i juz. jesli ktos (np tax office) zapyta skad ta kasa to mowisz prawde. nie ma zakazu wplacania wiekszej gotowki i nie ma zakazu przyjmowania prezentow od rodzicow wiec po co tak kombinowac?????

od takiej darowizny nie placi sie podatku (pod warunkiem ze darczynca nie umrze przed uplywem siedmiu lat).

mb
Gastarbeiter
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2007 18:19

Postautor: mb » 11 kwie 2008 09:01

user1266835 (ach te magiczne numerki!!!), my wlasnie nie chcemy kombinowac i chcemy zeby wszystko bylo jak najbardziej legalne. Tym bardziej, ze pieniadze sa z jak najbardziej legalnych zrodel. Dlatego zastanawiam sie czy nie kaza gdzies placic podatku. No nic, widze, ze tak naprawde nikt nie byl w takiej sytuacji i trzeba byc pionierem. :) I znowu pol soboty uplynie w Barclays'ie. :) Pozdrawiam i dzieki za proby pomocy.

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 11 kwie 2008 09:04

byl i zrobil dokladnie jak napisal i tez w Barclaysie i nikt nigdy o nic nie pytal

mb
Gastarbeiter
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2007 18:19

Postautor: mb » 12 kwie 2008 08:59

A jednak. W takim razie bardzo dziekuje. Nie wiem czy nam bedzie sie chcialo przez tydzien lazic, ale fakt, chyba wlasnie do 2 tysiecy nie interesuja sie tak za bardzo. Nie miales po tem zadnych pytan z uwagi na, jak ktos juz napisal, zwiekszone wplywy na koncie?

banita pisze:byl i zrobil dokladnie jak napisal i tez w Barclaysie i nikt nigdy o nic nie pytal

user1266835
Gastarbeiter
Posty: 42
Rejestracja: 19 paź 2007 13:52

Postautor: user1266835 » 12 kwie 2008 11:59

mb pisze:user1266835 (ach te magiczne numerki!!!), my wlasnie nie chcemy kombinowac i chcemy zeby wszystko bylo jak najbardziej legalne. Tym bardziej, ze pieniadze sa z jak najbardziej legalnych zrodel. Dlatego zastanawiam sie czy nie kaza gdzies placic podatku. No nic, widze, ze tak naprawde nikt nie byl w takiej sytuacji i trzeba byc pionierem. :) I znowu pol soboty uplynie w Barclays'ie. :) Pozdrawiam i dzieki za proby pomocy.


napisalam Ci w jakiej sytuacji zaplacisz podatek. a akurat podatkami to ja sie zajmuje na codzien... :wink:

ale wyglada na to ze wolisz kombinowac :D

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 14 kwie 2008 08:40

nikt sie mnie o nic nie pytal, mysle ze jakbym to robil caly czas co tydzien przez niewiadomo ile to ktos by sie zainteresowal ale nikt nie bedzie sobie glowy zawracal jak sie wydarzylo raz


Wróć do „Prawo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 3 gości

cron