Strona 1 z 1

Co mogę zrobić w tej sprawie? Problem z bankiem Lloyds TSB

: 15 sty 2013 19:05
autor: laskoczy
W sobotę 5-go stycznia wypłacałem pieniądze poprzez bankomat Lloyds'a przy oddziale banku. Wszystko odbywało się jak zawsze, do momentu kiedy na ekranie wyświetlił się stan konta (pomniejszony o kwotę, którą miałem zaraz otrzymać). Nie nastąpiło wtedy wydanie karty ani wypłata pieniędzy. Na ekranie pojawiły się jakieś błędy i nastąpił restart bankomatu. Próbowałem anulować transakcję, ale naciskanie klawiatury nic nie wnosiło. W końcu na ekranie bankomatu pojawił się komunikat - tak jak zawsze - że bankomat jest nieczynny. Po spędzeniu około 10 minut przy bankomacie byłem bez gotówki i bez karty. Przez resztę weekendu komunikat ten nadal był widoczny na ekranie bankomatu.

W poniedziałek udałem się do banku, przy którym znajdował się bankomat. Pracownik sprawdził bankomat, mojej karty w nim nie było. Wypełnił formularz o nową kartę, która według jego słów powinna dotrzeć w piątek (do wtorku następnego tygodnia nadal jej nie ma). W sprawie pieniędzy, poinformował, że rano następnego dnia będzie rozliczany ten bankomat, więc sprawdzi i zadzwoni na mój numer. Żadnego telefonu nie było, nie mówiać o zwrocie pobranej sumy.

Drugi raz poszedłem w czwartek. Wtedy dowiedziałem się, że bilans bankomatu się zgadza i pieniądze musiały zostać wypłacone. Zasugerowano mi delikatnie jako ewentualnie mógłbym kłamać i próbować okraść bank, ale mniejsza o to. Pracownik powiedział, że musi wezwać ekipę od monitoringu, która sprawdzi czy może nie zainstalowano w bankomacie jakiegoś spota i ktoś po moim odejściu nie zabrał karty i pieniędzy. Oczywiście po tym usłyszałem kolejną obietnicę telefonu.

Nic się nie stało, więc we wtorek (dziś) znowu udałem się do banku. W końcu pracownik (tym razem inny) wypełnił formularz o całej tej sytuacji i również poinformował, że potrzebne będzie wezwanie ekipy od kamer i potrwa to do tygodnia czasu.

Podsumowując nadal nie mam karty, nie mogę dokonać żadnej płatności przez Internet, zapłacić za kupione przedmioty, zabookować biletu, itd. Ze słów pracowników banku można było wywnioskować, że są małe szanse na odzyskanie pieniędzy, ponieważ bilans bankomatu był w porządku.
Tutaj moje pytanie co mogę zrobić, gdzie zgłosić tę sprawę? Ponieważ nie mam zamiaru tracić pieniędzy przez to, że bank Lloyds nie potrafi poradzić sobie z bankomatem i systemem.

: 15 sty 2013 19:33
autor: NoToCo
Kilka lat temu słyszałam o podobnej historii i z tego co wiem ta osoba odzyskała pieniądze od banku. Nie znam niestety szczegółów, nie pamiętam jaki to był bank.

: 16 sty 2013 09:02
autor: MarcFloyd
Musza miec jakas compaint procedure. A potem:

http://www.financial-ombudsman.org.uk/

: 16 sty 2013 10:09
autor: laskoczy
Już złożyłem na ich stronie wniosek z opisem całej sytuacji i w banku podczas 3 wizyty, w końcu, pracownik takowy wypełnił.

Dzięki za link.

: 17 sty 2013 18:00
autor: goraluk
A przy okazji, na bankomacie jest numer telefonu, powinien być darmowy 0800, z komórki pewnie płatny, pod tym numerem powinien być operator który ma wgląd w bankomat online. I on widzi wszelkie ruchy bankomatu:
- stan gotówki
- log z transakcji i czy gotówka została wydana i ile
- inne logi jak sprawdzanie stanu konta czy żądania zmiany pinu.
Operator powinien być 24 g na dobę przez 365 dni.
Tam należy dzwonić w pierwszej kolejności, telefony są nagrywane.
On dokładnie widzi na ekranie czy gotówka została przez bankomat wydana i ile. On też widzi jaki błąd zwrócił bankomat po lub przed resetem.
Po kontakcie z taka osoba następnie należy to zgłosić w banku w jakim została wydana karta. Czas takiej reklamacji może wynosić od 3 dni nawet do 21 dni. W tym czasie środki jakie miał wypłacić bankomat są zamrożone (niedostępne).