O samochodach, motocyklach i rowerach ...
inven
Gastarbeiter
Posty: 3
Rejestracja: 02 paź 2013 22:37

wywoz samochodu do Polski, problem z ubezpieczeniem..

Postautor: inven » 14 maja 2014 16:48

Witam, mam problem z ubezpieczeniem samochodu aby nim zjechać do Polski. Jestem zameldowany w UK i kupiłem samochod aby nim jechać do Polski. Myslalem ze na ubezpieczeniu short term mozna zjechac do Polski ale dowiedzialem sie ze nie. Jak wiec mozna legalnie wywiezc samochod z UK. Przeciez setki samochodow opuszcza uk, jakos to ludzie robia.. Moze mi ktos podpowiedziec, jak ubezpieczyc samochod zeby nim zjechac??

marekleyton
Rezydent
Posty: 1162
Rejestracja: 23 lis 2010 08:38

Postautor: marekleyton » 15 maja 2014 05:22

Po pierwsze nie jestes zameldowany w UK Bo tu nie istnieje nic takiego jak prawo meldunkowe:))))

Po drugie, ubezpieczasz samochod na rok zjezdzasz do polski I dzwonisz do ubezpieczyciela ze sprzedales auto , I chcesz zamknac umowe ubezpieczenia. I tak pobiora ci oplate tylko za pierwszy miesiac ..
Poczytaj Bo nie ktore ubezpieczalnie moga Nawet refundowac oplate inicjacyjna tzw. Depozyt

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 15 maja 2014 08:52

Cancelling at the start of the policy

UK insurance rules state that consumers have a 14-day ‘cooling-off’ period when they buy most kinds of cover. This means that, if you want to end a policy within two weeks of receiving your documentation, you should receive a more-or-less full refund of your premiums. But you may have to pay an administration fee, which is typically less than a full cancellation charge, as well as the cost of however many days you were covered for.

So if your policy hasn’t come into effect when you cancel, you should only have to pay the administration charge. You won’t be able to cancel in this way if you’ve made any claims within the cooling-off period.

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 15 maja 2014 13:37

banita pisze:
So if your policy hasn’t come into effect when you cancel,



To jest o czym innym. O tzw. NTUs - polisach ktore zostaly "zerwane" zanim weszly w zycie, czyli przed inception date.

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 15 maja 2014 14:00

Pierwszy akapit odpowiada na pytanie ... zacytowalem calosc ...

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 16 maja 2014 13:31

Nie, bo te 14 dni ma zastosowanie tylko ZANIM polisa zacznie obowiazywac.

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 16 maja 2014 13:35

kuzwa Marc serio ... z kims innym to bym zrozumial ale myslalem ze umiesz czytac !!!
WSZYSTKO ma cool off period

jeden akapit do jednego drugi akapit do czego innego

But you may have to pay an administration fee, which is typically less than a full cancellation charge, as well as the cost of however many days you were covered for.


jak mowisz ze PRZED polisa to jak mozesz miec sytuacje ktora ci wytluscilem? no wez przestan ...

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 16 maja 2014 13:37


MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 16 maja 2014 15:56

Oczywiscie ze mozesz zakonczyc polise - nie potrzebujesz do tego cooling off period, zazwyczaj kazda polise mozesz zakonczyc I dostac refund.

Rzecz w tym ze jesli ta polise zerwiesz kiedy juz obowiazuje , colling of czy nie cooling off. to zaplacisz za TOR (time-on-risk). A niektorzy ubezpieczyciele stosuja tzw short-term - czyli nie zaplacisz proporcjonalnie ale duzo wiecej. Cooling off period nie ma tu nic do rzeczy.

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 19 maja 2014 08:54

.............


Wróć do „Motoryzacja”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 8 gości

cron