maro
2007-06-23 15:09:16
Witam wszystkich! Wpomnialem juz o dyrektywach unii dotyczacych pojazdow z grupy M1 t.z.n. samochodow osobowych. Dyrektywy te sa ponad prawem krajowym tzn jezeli przepisy krajowe sa sprzeczne z dyrektywamii unii nalezy stosowac dyrektywy. Jak sami zauwazyliscie tylko w Polsce nie mozna zarejestrowac samochodu z kierą po prawej str. jest to sprzeczne nawet z polskim prawem, bo w prawie o ruchu drogowym (Dz.U.z 2003r Nr 58 poz 515 &9 pkt 2 z pozniejszymi zmianami) stwierdza sie , ze ..pojazd samochowdowy o liczbie kol wiekszej niz trzy i ktorego konstrukcja umozliwia przekracznie predkosci 40km/h powinna byc umieszczona po lewej stronie..Slownik Jezyka Polskiego w t.II na stronie 870 jednoznacznie to okresla!! nie jest to wymug a jedynie oczekiwanie. Jedynie na podstawie rozporzadzenia ministra infrastruktury z 2003r dotyczacych wytycznych dla stacjii diagnostycznych, ze pojazd z kiera po prawej nie moze przejsc pozytywnie badan technicznych.
(...)
Jak sami mozecie sprawdzic z dniem 1maja2004 Polska wstapila do UE i od tej pory obowiazuja ja przepisy unijne!! zeby bylo smieszniej to Ustawa z dnia 14kwietnia 2000r Polska ratyfikowala Porozumienia dotyczace przyjecia jednolitych wymagan technicznych dla pojazdow kolowych, wyposazenia i czesci, ktore moga byc stosowane w tych pojazdach, wzajemnego uznawania homologacji udzielanych na podstawie tych wymagan, sporzadzonego w Genewie w marcu 58r.
Nowe blachy weszły 2 maja 2000 r. A przepis o zakazie rejestracji "prawostronnych" w lutym 2003 r. Cytuję:
Dz.U.03.32.262
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm. 2) ) zarządza się, co następuje:
Dział I - Przepisy ogólne
§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby (tu leca duperele o hałasie, tłumikach, szybach, itd...)
2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie może być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o "dacie pierwszej rejestracji pojazdu", rozumie się przez to dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą - dzień pierwszej rejestracji za granicą.
Pozdreaux.
Artykul 2:
Panstwa czlonkowskie nie moga odmowic pojazdowi odbioru EWG ani odbioru o zasiegu narodowym na jego uklady kierownicze jesli te sa zgodne z przepisami zamieszczonymi w zalaczniku
niemcy potrafia, anglicy potrafia, szwedzi potrafia dlatego moga sobie jezdzic nawet autami z kierownica z tylu, polacy nie potrafia dlatego nie powinni.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 15 gości