O samochodach, motocyklach i rowerach ...
user999885
Gastarbeiter
Posty: 1
Rejestracja: 03 wrz 2007 12:17

Angielskie auto na polskich tablicach :D

Postautor: user999885 » 03 wrz 2007 12:25

To raczej nie wlasciwe miejsce na tego typu ogloszenie, ale moze kogos zainteresuje..
Do sprzedazy Merc 190 2.0 benzyna automat, anglik zarejestrowany w kraju-niskie oplaty :lol: Rok 1988, model z szeroka listwa, przebieg 95000mil, niebieski z jasnym skorzanym wnetrzem. Pelna elektryka; zamontowane sa glosniki, subwofer i wzmacniacz. Nowe tylne opony i akumulator.
Auto jest troche zaniedbane, jednakze w dobrym ogolnie stanie. Automat mercedesa jest jak marzenie w londynskich korkach.
Zdjecia dla zainteresowanych. cena 450

vojtas
Site Admin
Posty: 205
Rejestracja: 29 lip 2014 12:29

Postautor: vojtas » 03 wrz 2007 13:38


mówcie_mi_255
Emigrant
Posty: 415
Rejestracja: 09 wrz 2007 07:58

Postautor: mówcie_mi_255 » 11 wrz 2007 11:10

anglik zarejestrowany w kraju, czyli problem w Polsce, bo czy aby na pewno legalnie został homologowany? bo chyba w polce jest wymóg przełożenia kierownicy.
A polskie rejestracje tutaj ... powód do problemów i przyczyna nie tylko otrzymania kary ale również konfiskaty pojazdu. wiadomo Można jeździć tylko przez 6 miesiecy w roku potem pojazd musi zniknąc na kolejne 6 miesiecy z UK.
Tym bardziej problem gdyz dwa tygodnie temu policja z DVLA skanowała pojazdy i rekwirowała na Wandsworth Br, w zeszłym tygodniu w okolicach Heathrow na A312, tydzien temu widziałem ustawione pojazdy z kamerami DVLA w Sutton i Surbiton na drodze do Edgware, tablice informowały odczyt tablic rejestracyjnych i kontrola podatku. Myślałem z początku że wypadek albo pospadały samochody z platform, ale się okazało że oni wtaczają zatrzymane pojazdy na platformy.

Cienki interes

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 27 mar 2008 08:15

http://www.londynek.net/londyneknews/ar ... id=2255888


A moze ktos mi powie czemu w Polsce przepisy sa tak debilne ze nie mozna zarejstrowac auta z kierownica po prawej? Bo jakos w UK auto z kierownica po lewej jak najbardziej zarejstrowac mozna.

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 27 mar 2008 08:34

debilne nie debilne maja jedna zalete - w polsce ciezko sie jezdzi na dluzsza mete z kierownica po prawej bo musisz DUUUUUUUUZO wyprzedzac w angli praktycznie sie nie wyprzedza (tylko wymija) wiec strona po ktorej siedzisz nie ma znaczenia.

jezdzilem dlugo polskim samochodem tutaj - zero problemow

bylem pare razy anglikiem w polsce - jezdzilem normalnie, wyprzedzalem itp ale nie sadze zeby bylo to super bezpieczne - czasami wrecz glupie ...

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 27 mar 2008 12:22

Banita, no i wiesz, to chyba zalezy skad pochodzisz. Ja akurat ze Slaska i tam wiekszosc drog (takich pomiedzy miastami) jest dwupasmowa. Wyprzedzanie mozliwe jest z kierownica po kazdej stronie.

Tu mieszkam na Polnocy, drogi lokalne sa w weikszosci jednopasmowe. Przez dluzszy czas mialem tu auto z Pl - wyprzedzanie bylo problemem.

Czyli moje wrazenia byly dokladnie odwrtone, ale tu MOGLBYM zarejestrowac auto z Pl (osobna sprawa jest to ze sensu ekonomicznego to nie ma) natomiast w Pl auta z UK juz nie. Czemu?

I jestem ciekaw (to zainteresowanie czysto teoretyczne bo zwiazkow z Polska nie mam zadnych) czy jest jakikowleik przepis okreslajacy ze kierownica w Pl MUSI byc po lewej stronie czy to kolejne widzimisie pieprzonych urzedasow?

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 27 mar 2008 12:30

I znalazlem to:



maro
2007-06-23 15:09:16

Witam wszystkich! Wpomnialem juz o dyrektywach unii dotyczacych pojazdow z grupy M1 t.z.n. samochodow osobowych. Dyrektywy te sa ponad prawem krajowym tzn jezeli przepisy krajowe sa sprzeczne z dyrektywamii unii nalezy stosowac dyrektywy. Jak sami zauwazyliscie tylko w Polsce nie mozna zarejestrowac samochodu z kierą po prawej str. jest to sprzeczne nawet z polskim prawem, bo w prawie o ruchu drogowym (Dz.U.z 2003r Nr 58 poz 515 &9 pkt 2 z pozniejszymi zmianami) stwierdza sie , ze ..pojazd samochowdowy o liczbie kol wiekszej niz trzy i ktorego konstrukcja umozliwia przekracznie predkosci 40km/h powinna byc umieszczona po lewej stronie..Slownik Jezyka Polskiego w t.II na stronie 870 jednoznacznie to okresla!! nie jest to wymug a jedynie oczekiwanie. Jedynie na podstawie rozporzadzenia ministra infrastruktury z 2003r dotyczacych wytycznych dla stacjii diagnostycznych, ze pojazd z kiera po prawej nie moze przejsc pozytywnie badan technicznych.
(...)
Jak sami mozecie sprawdzic z dniem 1maja2004 Polska wstapila do UE i od tej pory obowiazuja ja przepisy unijne!! zeby bylo smieszniej to Ustawa z dnia 14kwietnia 2000r Polska ratyfikowala Porozumienia dotyczace przyjecia jednolitych wymagan technicznych dla pojazdow kolowych, wyposazenia i czesci, ktore moga byc stosowane w tych pojazdach, wzajemnego uznawania homologacji udzielanych na podstawie tych wymagan, sporzadzonego w Genewie w marcu 58r.


Cytowane rozporzadzenie:

Nowe blachy weszły 2 maja 2000 r. A przepis o zakazie rejestracji "prawostronnych" w lutym 2003 r. Cytuję:

Dz.U.03.32.262
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm. 2) ) zarządza się, co następuje:

Dział I - Przepisy ogólne

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby (tu leca duperele o hałasie, tłumikach, szybach, itd...)
2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie może być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o "dacie pierwszej rejestracji pojazdu", rozumie się przez to dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą - dzień pierwszej rejestracji za granicą.

Pozdreaux.



Dosc ciekawa dyskusja na ten temat:

http://www.motoekspert.mojeauto.pl/cms/ ... 53&x=0&p=2



Slicznie. A tu zrodlo - Dyrektywa EWG:
http://eulex.parp.gov.pl/eulexii/dokume ... 2050_10036

Artykul 2:

Panstwa czlonkowskie nie moga odmowic pojazdowi odbioru EWG ani odbioru o zasiegu narodowym na jego uklady kierownicze jesli te sa zgodne z przepisami zamieszczonymi w zalaczniku


Państwa członkowskie nie mogą odmówić pojazdowi silnikowemu przyznania świadectwa homologacji EWG ani homologacji krajowej ze względu na jego układ kierowniczy, jeżeli układ ten spełnia wymogi zawarte w niniejszej dyrektywie.
(zalacznik definiuje uklad kierowniczy etc, nic nie mowi o stronie po ktorej kierownica powinna byc umieszczona).

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 27 mar 2008 13:15

no rzeczywiscie odwrotnie - ja tu na poludniu - wszedzie 2-3 pasy a jesli juz i to i tak rondo co 100m albo swiatla wiec sie nie wyprzedza, w pl na slask dolecisz sobie autostradami albo drogami z 2 pasami a od granicy do warszawy masz 200km mordegi jednym pasem za milionami tirow + jakbym mial jechac gdzies poza warszawe (np mazury) to nie bardzo jest gdzie pojezdzic bo nigdzie nie ma pozadnych drog. przepis moze jest debilny ale chyba pare zyc ocalil. polecam przejechanie sie trasa od granicy do wawy to zobaczysz co to znaczy tam wyprzedzac anglikiem i jak to ludzie robia - a niestety wiekszosc polskich drog jest podobna do tej o ktorej mowie

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 27 mar 2008 13:38

Wiesz, Banita, bezpieczenstwo na drodze zalezy tak naprawde duzo bardziej od kultury jazdy kierowcow a nie od umieszczenia kierownicy. Jesli nie masz dostatecznej widocznosci to po prostu nie wyprzedzasz – to takie proste.
A poza tym – mowie tu raczej o tym ze Polska po raz kolejny nie respektuje prawa bo jakis s…syn na stolku po raz kolejny “wie lepiej” I “jakas tam” Unia Europejska nie bedzie go pouczac.

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 27 mar 2008 15:26

hehe wiem od czego zalezy bezpieczenstwo na drodze - wyobraz sobie co by bylo jakby polska respektowala ten przepis. wszystkie gnojki mialby auta z kierownica "po zlej" stronie bo kosztowaly by tanio jak barszcz wiec nie dosc ze narod wariatow na drogach, male doswiadczenie i brak rozum u malolatow to jeszcze zero widocznosci - taki czarny scenariusz:) i tak w polsce jest najniebezpieczniej na drogach wiec mysle ze nie potrzeba tlumu oszolomow wychylajacych sie zza kazdego tira co chwile bo nic nie widza. akurat w tym przypadku jestem za lamaniem prawa unijnego przez polske.

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 27 mar 2008 16:59

A ja nie. Bo jestem przeciwny lamaniu prawa, tak w ogole a na niekorzysc obywateli w szczegolnosci. Obywatel jako strona slabsza w relacji obywatel-panstwo powinien byc szczegolnie chroniony.

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 28 mar 2008 07:42

ping ponga ciag dalszy :lol: Obywatel wlasnie jest chroniony - przed wiekszym niebezpieczenstwem na drodze :D

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 28 mar 2008 08:08

Chroniony w relacji panstwo-obywatel.

Banita: w UK jezdza auta z kierownica po prawej. Czy zwieksza to wypadkowosc?
W inncyh krajach EU mozesz zarejestrowac samochod z kierownica po prawej (tak wynika z cytowanej dyrektywy). Rowniez nie ma to wplywu.

Na wypadkowosc wplywa przede wszystkim kultura jazdy a polscy kierowcy jezdza po prostu strasznie chamsko - masz sam porownanie wiec nie bede wdawal sie w szczegoly.

Teza ze jesli ceny pojda w dol to banda gowniarzy kupi auta jest bez watpienia prawdziwa - tak samo jak teza ze aby zliwkidowac wypadkowosc nalezy zakazac posiadania aut w ogole. Tyle ze z obu nic nie wynika.

Auta sluza do jazdy. Wypadki byly i beda. Nie nalezy w glupi sposob (lamanie prawa unijnego przez urzednikow panstwowych to chyba najglupszy ze sposobow) ograniczac liczby aut tylko zmieniac nawyki kierowcow.

banita
Rezydent
Posty: 7320
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 28 mar 2008 08:30

ehh krazysz w kolko :) no wlasnie dlatego ze kierowcy sa chamscy, niedoswiadczeni, bez wyobrazni, drogi do d... to czemu jeszcze chcesz im dac nastepna rzecz ktora wplynie na pogorszenie sytuacji na drogach? niemcy potrafia, anglicy potrafia, szwedzi potrafia dlatego moga sobie jezdzic nawet autami z kierownica z tylu, polacy nie potrafia dlatego nie powinni. to tak jakby mowic zeby w polsce nie bylo ograniczenia na autostradach jak w niemczech - przeciez oni maja najmniej wypadkow a jezdza bez ograniczen - ale jezdza z wyobraznia a my nie. dopoki nie zmieni sie w narodzie to ze jestesmy najlepsi na drogach to bedzie jak bedzie... cdn :)

MarcFloyd
Rezydent
Posty: 4971
Rejestracja: 31 sie 2007 12:27

Postautor: MarcFloyd » 28 mar 2008 12:11

niemcy potrafia, anglicy potrafia, szwedzi potrafia dlatego moga sobie jezdzic nawet autami z kierownica z tylu, polacy nie potrafia dlatego nie powinni.



Idac za twoim tokiem rozumowania Polakom nalezy w ogole zakazac prowadzenia pojazdow - z pewnoscia beda powodowali mniej wypadkow.


Ps. nie da sie krazyc nie w kolko :P


Wróć do „Motoryzacja”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 15 gości