 Rok 1988, model z szeroka listwa, przebieg 95000mil, niebieski z jasnym skorzanym wnetrzem. Pelna elektryka; zamontowane sa glosniki, subwofer i wzmacniacz. Nowe tylne opony i akumulator.
  Rok 1988, model z szeroka listwa, przebieg 95000mil, niebieski z jasnym skorzanym wnetrzem. Pelna elektryka; zamontowane sa glosniki, subwofer i wzmacniacz. Nowe tylne opony i akumulator.
maro
2007-06-23 15:09:16
Witam wszystkich! Wpomnialem juz o dyrektywach unii dotyczacych pojazdow z grupy M1 t.z.n. samochodow osobowych. Dyrektywy te sa ponad prawem krajowym tzn jezeli przepisy krajowe sa sprzeczne z dyrektywamii unii nalezy stosowac dyrektywy. Jak sami zauwazyliscie tylko w Polsce nie mozna zarejestrowac samochodu z kierą po prawej str. jest to sprzeczne nawet z polskim prawem, bo w prawie o ruchu drogowym (Dz.U.z 2003r Nr 58 poz 515 &9 pkt 2 z pozniejszymi zmianami) stwierdza sie , ze ..pojazd samochowdowy o liczbie kol wiekszej niz trzy i ktorego konstrukcja umozliwia przekracznie predkosci 40km/h powinna byc umieszczona po lewej stronie..Slownik Jezyka Polskiego w t.II na stronie 870 jednoznacznie to okresla!! nie jest to wymug a jedynie oczekiwanie. Jedynie na podstawie rozporzadzenia ministra infrastruktury z 2003r dotyczacych wytycznych dla stacjii diagnostycznych, ze pojazd z kiera po prawej nie moze przejsc pozytywnie badan technicznych.
(...)
Jak sami mozecie sprawdzic z dniem 1maja2004 Polska wstapila do UE i od tej pory obowiazuja ja przepisy unijne!! zeby bylo smieszniej to Ustawa z dnia 14kwietnia 2000r Polska ratyfikowala Porozumienia dotyczace przyjecia jednolitych wymagan technicznych dla pojazdow kolowych, wyposazenia i czesci, ktore moga byc stosowane w tych pojazdach, wzajemnego uznawania homologacji udzielanych na podstawie tych wymagan, sporzadzonego w Genewie w marcu 58r.
Nowe blachy weszły 2 maja 2000 r. A przepis o zakazie rejestracji "prawostronnych" w lutym 2003 r. Cytuję:
Dz.U.03.32.262
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm. 2) ) zarządza się, co następuje:
Dział I - Przepisy ogólne
§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby (tu leca duperele o hałasie, tłumikach, szybach, itd...)
2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie może być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o "dacie pierwszej rejestracji pojazdu", rozumie się przez to dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą - dzień pierwszej rejestracji za granicą.
Pozdreaux.
Artykul 2:
Panstwa czlonkowskie nie moga odmowic pojazdowi odbioru EWG ani odbioru o zasiegu narodowym na jego uklady kierownicze jesli te sa zgodne z przepisami zamieszczonymi w zalaczniku
 no wlasnie dlatego ze kierowcy sa chamscy, niedoswiadczeni, bez wyobrazni, drogi do d... to czemu jeszcze chcesz im dac nastepna rzecz ktora wplynie na pogorszenie sytuacji na drogach? niemcy potrafia, anglicy potrafia, szwedzi potrafia dlatego moga sobie jezdzic nawet autami z kierownica z tylu, polacy nie potrafia dlatego nie powinni. to tak jakby mowic zeby w polsce nie bylo ograniczenia na autostradach jak w niemczech - przeciez oni maja najmniej wypadkow a jezdza bez ograniczen - ale jezdza z wyobraznia a my nie. dopoki nie zmieni sie w narodzie to ze jestesmy najlepsi na drogach to bedzie jak bedzie... cdn
  no wlasnie dlatego ze kierowcy sa chamscy, niedoswiadczeni, bez wyobrazni, drogi do d... to czemu jeszcze chcesz im dac nastepna rzecz ktora wplynie na pogorszenie sytuacji na drogach? niemcy potrafia, anglicy potrafia, szwedzi potrafia dlatego moga sobie jezdzic nawet autami z kierownica z tylu, polacy nie potrafia dlatego nie powinni. to tak jakby mowic zeby w polsce nie bylo ograniczenia na autostradach jak w niemczech - przeciez oni maja najmniej wypadkow a jezdza bez ograniczen - ale jezdza z wyobraznia a my nie. dopoki nie zmieni sie w narodzie to ze jestesmy najlepsi na drogach to bedzie jak bedzie... cdn 
niemcy potrafia, anglicy potrafia, szwedzi potrafia dlatego moga sobie jezdzic nawet autami z kierownica z tylu, polacy nie potrafia dlatego nie powinni.

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 17 gości