Ogólne rozmowy na tematy związane z mieszkaniem w Wielkiej Brytanii. Ogłoszenia mieszkaniowe można znaleźć pod adresem www.londynek.net/accommodation
juzekbrona
Emigrant

Postautor: juzekbrona » 27 lis 2009 02:11

Co ma chłopak zrobić....
1. Napisać list do agencji/landlorda z prośbą (na razie) o dostarczenie informacji w jaki sposób został zabezpieczony depozyt, szczegóły i rodzaj zabezpieczenia (są 2) i zapytaniem (koniecznie), dlaczego te informacje nie zostały dostarczone w ciągu 14 dni od podpisania. Na odpowiedź należy dać 14 dni.

Tu jest link do źródeł prawnych:

http://www.communities.gov.uk/housing/r ... rotection/

2. Jeżeli po 14 dniach nie otrzyma odpowiedzi - należy wysłać list ponaglający, utrzymany w ostrzejszym i bardziej formalnym tonie.

3. Jeżeli otrzyma odpowiedź ale... i tu już wchodzimy niezabronowane pole o wielu możliwościach. Treść kolejnego listu zależy od otrzymanej odpowiedzi.

Celem korespondencji jest zebranie jak największej ilości materiałów potrzebnych do sporządzenia pozwu.

Z listów powinno jasno wynikać, że agencja nie wywiązała się z obowiązku DPS lub nie dotrzymała obowiązujących terminów.

Cytat:
-------------------------------------------------------------------------------------
What happens if a deposit has not been protected?
a) Unable to use 'notice only'

Currently, a landlord can obtain an order for possession of an AST at any point after the first six months of the tenancy providing any fixed term has expired and the landlord has given the tenant at least two months' written notice (under Section 21 of the Housing Act 1988). This is known as 'notice-only grounds".

However, under TDP, the landlord is unable to serve the notice enabling him to regain possession of the property using the 'notice only grounds', if the deposit has not been safeguarded and the prescribed information has not been passed onto the tenant within 14 days of the landlord receiving the deposit.
Tenants can make an application to a county court if they believe that their deposit is not being safeguarded or where they have not been given the prescribed information about the scheme in which the deposit is safeguarded within 14 days of the landlord receiving the deposit.

Where the court is satisfied that the landlord has failed to comply with these requirements, or the deposit is not being held in an authorised scheme, the court must either order the landlord within 14 days of the making of the order to repay the deposit; or order the landlord to pay the deposit to the custodial scheme administrator.

The court must also order the landlord to pay the tenant three times the deposit amount within 14 days of the making of the order.
-------------------------------------------------------------------------------------

Przepraszam ale przetłumacz sobie sam. Nie chce mi się już klepać w klawiaturę.

Jeżeli ktoś myśli, że załatwi tego typu sprawę w tydzień to - niestety - jet w błędzie. Nic na szybko i trzeba uzbroić się w cierpliwość.

juzekbrona
Emigrant

Postautor: juzekbrona » 27 lis 2009 02:14

I jeszcze jedno: przy tym wszystkim jesteś w dalszym ciągu zobowiązany do płacenia czynszu na czas i w przewidzianej umową wysokości.

banita
Rezydent

Postautor: banita » 27 lis 2009 12:05

ale wy fajna pare tworzycie Obrazek

Emigrantka
Rezydent

Postautor: Emigrantka » 27 lis 2009 12:27

banita pisze:ale wy fajna pare tworzycie Obrazek

Ja to widze tak:

A beautiful princess comes upon a frog in a meadow near her castle.

The frog hops into the princess' lap and says, "My lady, one kiss from you, and I will turn back into the dapper, young prince that I once was, and then, my sweet, we can marry and set-up housekeeping in yon castle with my mother, where you can prepare my meals, clean my clothes, bear my children and forever be happy doing so."

That night, as the princess dines on lightly sauteed frog legs, she chuckles to herself, "I don't f**kin' think so."

juzekbrona
Emigrant

Postautor: juzekbrona » 29 lis 2009 02:05

Taaa... Mnie już taka jedna kiedyś nie chciała pocałować. Byłem szybszy i tera ona żre golonke zamiast żabich udek.

Dowcip nie fair bo nikomu w d... nie wchodze.

Swoje wim i jusz. A jak kto ma racje to sie zgadzam. Jak nimo to sie nie zgadzam.

Wróć do „Mieszkanie”