Ogólne rozmowy na tematy związane z mieszkaniem w Wielkiej Brytanii. Ogłoszenia mieszkaniowe można znaleźć pod adresem www.londynek.net/accommodation
aleksandra112
Gastarbeiter

Nieubezpieczony depozyt - prośba o rady

Postautor: aleksandra112 » 28 wrz 2009 18:51

Czesc.
Pisze na forum, poniewaz mam nadzieje, ze ktos mi pomoze i rozwieje moje watpliwosci.
A wiec sprawa dotyczy depozytu, ktorego moj szanowny landlord nie raczyl ubezpieczyc.
A wiec w lipcu podpisalam umowe z landlordem na 12 miesiecy. Do tej pory nie dostalam potwierdzenia o ubezpieczeniu pieniedzy, ktore landlord wzial jako depozyt-1,5 miesiaca- w sumie 1600f.
Moich telefonow landlord nie odbieral i w koncu zlozylam mu osobista wizyte,zeby sie dowiedziec co i jak. On mi powiedzial, ze nie bedzie tego depozytu wplacal do banku, poniewaz nie ma takiej potrzeby.
A ja sobie wywnioskowalam, ze on chyba wszystkim, ktorym do tej pory wynajmowal mieszkanie robil to samo i na koncu to on zgarnial kase a inni odchodzili z kwitkiem

Przechodzac do sedna, co powinnam zrobic w takiej sytuacji??
Ktos mi powiedzial ( nie mam pojecia czy to prawda ), ze:
- mozemy go oddac do sadu i bedzie nam zwracal depozyt z nadwiazka
- ktos inny, ze przez 6msc nie bede musiala placic czynszu dopoki sie to nie rozwiaze ( ale czy to mialo by sens? ??)- pozatym jesli bym nie placila, to landlord moze wejsc do mieszkania i wszystko wystawic na zewnatrz...

Szczerze mowiac, nie wiem, jak sie wziasc za to wszytko. Wolalabym zalatwicc to teraz a nie plakac pozniej, ze nie zobacze juz mojego depozytu..

Moze ma ktos podobne doswiadczenia albo jakies porady, co powinnam zrobic???

Z gory dziekuje Ola

4rtur
Gastarbeiter

Postautor: 4rtur » 10 lis 2009 20:00

Hej,

https://www.depositprotection.com/Publi ... on=general

Who is responsible for securing deposits?

Under the Housing Act 2004, the landlord is responsible for protecting the deposit. If the landlord has instructed an agent to take the deposit, the ultimate responsibility will remain that of the landlord. The landlord must ensure that the agent is instructed to deal with the deposit in accordance with the legislation.

What happens if a deposit has not been protected?

Where a Landlord fails to comply with Tenancy Deposit Protection, there are two sanctions:-

1. Unable to use Section 21 notice

Currently, a landlord can serve two months' written notice in the prescribed form under Section 21 of Housing Act 1988 on a tenant in order to terminate a tenancy at the end of a fixed term, or after a fixed term has expired. If necessary, a landlord can obtain an order for possession of an AST in the County Courts under Section 21 of the Housing Act 1988. However, where a landlord fails to comply with Tenancy Deposit Protection, no Section 21 notice may be given in relation to the tenancy until such time as the legislation is complied with.
2. Payment to the Tenant

Tenants can make an application to a County Court under Housing Act 2004 if they believe that their deposit is not being safeguarded, or where they have not been given the prescribed information about the scheme in which the deposit is safeguarded within 14 days of the landlord receiving the deposit.

Where the court is satisfied that the landlord has failed to comply with these requirements, or the deposit is not being held in an authorised scheme, the court must either order the landlord to repay the deposit within 14 days of the making of the order, or order the landlord to pay the deposit to the custodial scheme administrator.

The court must also order the landlord to pay the tenant three times the deposit amount within 14 days of the making of the order.

Powodzenia w sadzie !

aleksandra112
Gastarbeiter

Postautor: aleksandra112 » 16 lis 2009 15:02

ok, wszystko niby wszystko ok, we srode mam spotkanie z osoba, ktora pomoze wystosowac mi odpowiednie pismo do sadu ale tak sie zastanawiam, jakie sa szanse, ze dostane 3x depozytu od landlorda?? czy on sie moze odwolac od tego???

Chcialam jeszcze zapytac o inna sytuacje, jaka maja znajomi-ich depozyt rowniez nie jest ubezpieczony i oni stwierdzili,ze oni przestana placic czynsz. Zastanawiam sie, co im grozi w takiej sytuacji??? orientuje sie ktos??

4rtur
Gastarbeiter

Postautor: 4rtur » 16 lis 2009 15:24

Jest jasno napisane, ze wplacenie depozytu do jednego z tych programow to obowiazek landlorda, dlaczego niby ma byc na jego korzysc w takim razie ? A znajomym radzil bym nie kombinowac tylko zalatwic sprawe zgodnie z prawem.

banita
Rezydent

Postautor: banita » 16 lis 2009 15:47

a) kombinowanie po polskiemu: nia zaplace czynszu, strace depozyt wyjde na zero
b) zalatwienie sprawy jak nalezy: zaplace wszystko na czas, pozwe landlorda, dostane 3 x depozyt
a + b = jestem do przodu o dwukrotnosc depozytu ... proste jak konstrukcja cepa ale jak to tak mozna bez kombinatorstwa ?

aleksandra112
Gastarbeiter

Postautor: aleksandra112 » 16 lis 2009 17:13

Dziekuje Wam za cenne rady ( znajomym przekaze, ze warto zrobic wszystko jak nalezy ) i mam jeszcze 1 bardzo wazne pytanie- czy mam obowiazek informowania landlorda, ze mam zamiar isc z tym do sadu? jak wczesniej wspomnialam , dzwonilam do landlorda i nic to nie dalo. Czy musze mu wyslac oficjalne pismo co zamierzam??? czy nie musze tego robic?? jaki jest moj obowiazek???

Usercostam
Rezydent

Postautor: Usercostam » 16 lis 2009 17:37

Wiecej bys zarobila w agencji towarzyskiej

aleksandra112
Gastarbeiter

Postautor: aleksandra112 » 16 lis 2009 18:35

Troche z innej beczki ta propozycja z agencja ale i tak nie skorzystam :-)

Usercostam
Rezydent

Postautor: Usercostam » 16 lis 2009 18:51

Nie przeszla bys castingu ?

Wróć do „Mieszkanie”