Witam.
Dokładne przepisy EU znajdziesz na stronie
www.transportoffice.gov.uk
W skrócie;
Dzienny limit czasu jazdy kierowcy 9 h
Dwa razy w ciagu tygodnia może być wydłużony do 10 h
Obowiązuje zasada, że w dwóch kolejnych tygodniach czas jazdy nie może przekroczyć 90 h . Jeżeli w pierwszym tygodniu wykorzystano całkowicie limit czasu jazdy (56 h) to w drugim można już tylko prowadzić 34 h.
Po każdych 4.5 h jazdy obowiązuje 45 min przerwy. Przerwa ta może być podzielona na dwie części 15 min po np 2 h i 30 min po 2.5 godz ( nie wolno odwrotnie tzn pierwsza 30 min , druga 15 min)
Przerwa dobowa 11 h
Trzy razy w tygodniu może być skrócona do 9 h
Cykl praca + przerwa musi się zamykać w 24 h tzn jeśli praca trwała 15 h ( 10 h jazdy + 5 godzin np oczekiwanie na załadunek itp to na pauze pozostaje 9 h i tylko taka pauza zostanie zaliczona nawet jeśli następną zmianę rozpoczyna sie np po 20 godzinach.
Dopuszczalne jest dzielenie pauzy dobowej na dwie części przy czym pierwsza musi być nie krótsza niż 3 h druga nie krótsza niż 9 h (łącznie w tym wypadku 12 h)
W przypadku przeprawy promowej dopuszczalne jest naruszenie pauzy dobowej: 20 min na wjazd i 30 min na zjazd z promu.
Przerwa tygodniowa normalna 45 h
Co drugi tydzień jest dopuszczalne skrócenie pauzy tygodniowej do 24 h. Wymagane jest jednak zrekompensowanie brakujących godzin do końca trzeciego tygodnia
Pauzę tygodniową rozpoczynamy nie póżniej niż po sześciu dobach od rozpoczęcia pracy po poprzedniej pauzie.