Strona 1 z 1

self-employed housekeeper od strony prawnej

: 13 paź 2018 15:24
autor: Lily1993
Witam,
Chciałabym zarejestrować się jako self-employed housekeeper. Czytałam, że oprócz podatku będę musiała opłacać ubezpieczenie typu 2 i 4 oraz wykupić public liability insurance i professional indemnity insurance. Mam kilka pytań do osób zarejestrowanych w ten sposób.
1. Czy muszę wykupić public liability insurance i professional indemnity insurance od samego początku czy mogę zrobić to po jakimś czasie? Jest to w ogóle obowiązkowe czy mogę tego nie mieć na własne ryzyko?
2. Czy mogę pracować u jednej rodziny, gdzie wychodzi mi około 18-20 godzin tygodniowo? Sama ustalam dni oraz ilość godzin pracy dziennie.
3. Czy HMRC może się "przyczepić" jeśli chodzi o stawkę godzinową? Czy jeśli rodzinie pasuje moja stawka to nikomu nic do tego?
4. Jak to wygląda jeśli chodzi o umowę i płatności? Muszę podpisać z rodziną umowę? Muszę im wypisywać in voice za np. każdy tydzień, jeśli płacą mi tygodniowo? Dla kogo będzie kopia, a dla kogo oryginał?
5. Ostatnie pytanie jest odnośnie spraw papierkowych. Z tego co czytałam podatek płaci się raz w roku. Wydaje mi się, że ubezpieczenia 2 i 4 też, tak? W takim wypadku papiery będę musiała wypełniać raz w roku?
Jeśli ktokolwiek się na tym zna, proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Re: self-employed housekeeper od strony prawnej

: 19 cze 2019 15:52
autor: Firmjan
Witam