O wszystkim na tematy prawne
uziczek
Gastarbeiter

Zasiłek dla bezrobotnego?

Postautor: uziczek » 22 maja 2008 14:28

Witam serdecznie,
mieszkam i pracuje w Zjednoczonym Królestwie od 2 lat bez przerwy. Z takich, a nie innych powodów zamierzam wrócić do Polski. Jakoże zarówno jak i Polska jak i Anglia należą do członków Uni Eurpejskiej, to dlatego też mam zapytanie co do czasu poszukwiania pracy po powrocie. Okresu bezrobocia!
Co mówi na ten temat prawo? Czy przysługuję mi się zasiłek? Próbuje się doczytać na forach, ale nie umiem, a słyszałem, iż nalezy wypelnic druk z rodziny E ? Czy to prawda? Jaki to druk dokładnie? Gdzie go mogę dostać i gdzie go złożyć po powrocie do kraju?
Pozdrawiam

jacklawyer
Emigrant

Postautor: jacklawyer » 23 maja 2008 14:24

Witam,
Jednego nie rozumiem - dlaczego chcesz rejestrowac sie w polskim Urzedzie Pracy na angielskim formularzu? Jestem angielskim prawnikiem nie polskim ale z ogolnej znajomosci polskiego prawa nie widze sytuacji w ktorej status bezrobotnosci w UK dawal jakiekokowliek korzysci w Polsce (w sensie jakichs dodatkowych swiadczen np). Chy ba wrecz odwrotnie – w Polsce zasilek dostaje sie przez okreslony czas, wiec udawadnianie posiadania ‘stazu’ na bezrobociu nie daje nic dobrego a wrecz odwrotnie. Czy chodzi ci o ciaglosc okresu do emerytury? Moze czegos tu nie dostrzegam ale trudno mi znalezc podstawe do tego by do UP zanosic angielski druk.

MarcFloyd
Rezydent

Postautor: MarcFloyd » 23 maja 2008 17:15

Jack, on pracuje od 2 lat w UK a po powrocie do Pl chce sie zarejestrowac jako bezrobotny.

jacklawyer
Emigrant

Postautor: jacklawyer » 23 maja 2008 20:18

OK. Chyba nadinterpretowalem. Ale szukalem jakiego zwiazku z tym formularzem (dlaczego angielski w Polsce) .

uziczek
Gastarbeiter

Postautor: uziczek » 25 maja 2008 01:28