Jesli maz tylko pracuje to z pewoscia dostaniecie.
Jak wyglada to w praktyce?
Po pierwsze 9 na 10 wlascicieli mieszkan nie chce nic slyszec o tym, ze chcecie brac Housing Benefit (HB).
Ale na szczescie skladajac wniosek na HB mozna w nim zaznaczyc by landlord nic nie wiedzial o wniosku.
Jak sprawdzalas na entitledto.co.uk to co wpisalas w pole: What is your Local Housing Allowance? Powyzej na stronie jest link do LHA direct, na ktorej trzeba sprawdzic jaka jest wysokosc w danym miesiacu LHA na 2 bedroom flat (tak dla Was jest stawka na 2 bedroom flat) w danym miesiacu w obszarze w ktorym chcecie mieszkac. Obszar ten to nie jest obszar Councilu. Wy akurat chcecie mieszkac w Outer North London. W lipcu na tym obszarze to bylo 225.00. To jest maksymalna kwota ktora mozna dostac na tydzien.
Jesli to wpisalas w entitledto.co.uk to twoje wyliczenia sie zgadzaja.
Jak znajdziecie juz miejsce gdzie chcecie mieszkac, to sprawdzcie w jakim Coucilu jest mieszkanie. Do Councilu mozna zadzwonic lub isc po formularz. Kazdy Council ma swoj formularz na HB.
Wazna sprawa. Do wniosku jest niezbedna umowa podpisana przez obie strony. W formularzu na HB jest dokladnie napisane co musi zawierac umowa.
Praktyczna wskazowka. Lepiej jak w umowie jest napisane ze rachunki Wy placicie wlacznie z council taxem. Dlaczego? Jesli rachunki beda wliczone w czynsz to we wniosku trzeba napisac ile wlasciwie one beda wynosic. A to pewnie bedzie trudno uzyskac.
Natomiast Council tax lepiej placic samemu, bo jesli landlord swierdza ze on bedzie placil council tax to co moze sie okazac? Ze Council nie wie wogole ze landlord wynajmuje to mieszkanie. Jest wiele mozliwosci: landlord ma mieszkanie z councilu, lub z housing association lub podzielil dom na kilka mieszkan ale nie mial pozwolenia na to od councilu itp.
Ale jak bedziecie placic council tax to sprawa jest jasna.
Wniosek na HB jest polaczony z wnioskiem na Council tax benefit i jesli dostaniecie HB to pewnie tez rabat na council tax.
Pamietajcie ze umowa musi byc oryginalna i podpisana przez obie strony.
Inne dokumenty:
statementy z bankow (z wszyskich kont, wszystkich) za ostatnie 2 miesiace
payslipy za ostatnie 2 miesiace lub dla self-employed profit and loss account
dowody tozsamosci
jak macie dziecko to dowod na to ze dostajecie child benefit
jesli nie macie child benefit to akt urodzenia dziecka
jak macie dzieci na pewno beda chcieli potwierdzenie o wysokosci tax credit jakie dostajecie. (macie mniej niz £58,000 rocznie wiec dostaniecie child tax credit)
jesli nie macie tax credit to we wniosku napiszcie to
dowody innych wydatkow/przychodow.
Dokumenty musza byc oryginalne. Najlepiej je zaniesc osobiscie do councilu lub innego miejsca blizszego domu, w ktorych council ma przedstawicieli do przyjecia wniosku.
Jakby cos chcieli dodatkowego jeszcze to lepiej zrobcie sobie kopie wniosku ktory wypiszecie, by mozna bylo wrocic do niego.
W tym obszarze w ktorym chcecie mieszkac to jest harigey council. tu macie forme na HB z tego councilu:
http://www.haringey.gov.uk/index/advice ... orms-2.htm
Jesli bedziecie mieszkac na funchley to idzcie do councilu barnet. Tu macie formularz:
http://www.barnet.gov.uk/index/advice-b ... oclaim.htm
Jesli skladacie wniosek do councilu po raz pierwszy to council odpowiada w ciagu 2-4 tygodni na wniosek. Zlozcie na pewno kompletne dokumenty. Bo jesli council cos bedzie wolal od Was, to pozniej wszystko sie przedluzy i pozniej dostaniecie kase.
Pamietajcie by podpisac wniosek.
Powodzenia
Robert