Ogólne rozmowy na tematy związane z pracą w Wielkiej Brytanii. Ogłoszenia o pracy można znaleść pod adresem www.londynek.net/jobs
bartiiw
Gastarbeiter
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2010 15:45

Postautor: bartiiw » 15 gru 2010 15:51

Witam wtrącając się do tematu. Pracowałem w UK w tym roku od 10 lipca do 10 września tego roku. Chcę odzyskać samodzielnie należny mi zwrot podatku. Pracując naliczali mi najwyższy podatek czyli BR-kę. Posiadam P45 mam NIN oraz HO. Nie mam zamiaru już wracać do UK. Jakie dokumenty do tego będą mi potrzebne, wnioskując z dyskusji P45 oraz P85, które muszę pobrać i wypełnić oraz jakieś pisemko, że chcę odzyskać podatek. Gdzie mam to wysłać? Do swojego HMRC? (Mieszkałem w Crawley Rh10). Oraz do kiedy, albo kiedy mogę wysłać te dokumenty. Zapomniałbym czy muszę w Polsce jeszcze się jakoś rozliczać z Urzędem z tytułu tego że pracowałem w UK. Czy wystarczy tylko tam?
Pozdrawiam i liczę na pomoc :)

banita
Rezydent
Posty: 7321
Rejestracja: 31 sie 2007 07:34

Postautor: banita » 15 gru 2010 16:02

zacznij od wyslania im P85
jesli o cos dodatkowego cie poprosza to im doslesz
zadnych listow pisac nie musisz samo P85

adres twojego tax office tutaj
mozesz wyslac juz bo pownienes przed opuszczeniem wysp (ale to nie ma znaczenia wiekszego)

co do rozliczen w polsce - nie wiem

bartiiw
Gastarbeiter
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2010 15:45

Postautor: bartiiw » 15 gru 2010 16:44

ok czyli na początek wysylam im uzupełnione p85 na adres który widnieje na moim p45 i czekam na to co odpisza? Co tego adresu to wpisując swój post code był ten sam tylko nie byłem pewien czy jest ok. Bo gdzie Crawley, a gdzie Glasgow. :)
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010 16:52 przez bartiiw, łącznie zmieniany 1 raz.

bartiiw
Gastarbeiter
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2010 15:45

Postautor: bartiiw » 15 gru 2010 16:53

Aha czyli wysyłam tlyko p85 i tyle i czekam na kase? Dalej nie musze już wysyłać p45 itp...?

bartiiw
Gastarbeiter
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2010 15:45

Postautor: bartiiw » 15 gru 2010 17:07

ok czyli odrazu wysłać za jednym zamachem p45 i p85 :) i czekać :P czyli moge to nawet jeszcze w tym tygodniu rozumiem wysłać jeśli tylko zdąrzę wypełnić ? A odnośnie tego p45 tam jest kilka stron i wypelnione sa przez pracodawce jedna strona z tego co pamietam, reszta ma zostać jak jest czy ja też tam mam cos jeszcze wklepywac ? I oczywiście to p45 mam wysłać oryginał nie żadną kopie?

bartiiw
Gastarbeiter
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2010 15:45

Postautor: bartiiw » 15 gru 2010 18:00

hehe ok przejrze sobie to p45 i p85 i jak coś to będe pytał :) dzieki za pomoc
w tym samym wątku pisałes o tych formach?

bartiiw
Gastarbeiter
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2010 15:45

Postautor: bartiiw » 15 gru 2010 22:03

Może ktos pomóc odnośnie 3,18, 20 i 21 pytania w formularzy p 85
http://www.hmrc.gov.uk/cnr/p85.pdf
ad.3 Mam podać adres zamieszkania w UK. Ok tylko ja mieszkałem u kumpla i nie byłem tam jakoś zarejestrowany. Nie będzie z tym problemu? Tzn czy on nie będzie miał problemów z tym że mieszkałem tam na "czarno"?
ad.18 Ile dni mam zamiar spędzieć w ciągu następnych trzech lat podatkowych?
Dobrze to rozumiem? Tak w ogole to skąd ja mam to wiedzieć nie mam zamiaru wracać do UK w celach zarobkowych jak już to odwiedzić znajomych.
ad. 20 studiuje skąd mam wiedzieć jak będe kiedyś tam pracował jak obecnie nie pracuje :P i czy full time czy part time? hehe?
ad.21 o co chodzi w tym pytaniu bo nie do końca rozumie :P

Przy okazji jak powinien wyglądać poprawnie adres miejsca zamieszkania w Polsce :)?

bartiiw
Gastarbeiter
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2010 15:45

Postautor: bartiiw » 16 gru 2010 15:12

ok kumam. Co do częsci 2. Incoem you get from the UK after you leave i 3. Your employment w P85. Tego mam nie wypełniać?


Wróć do „Praca”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 2 gości